Tips gezondheid tijdens de dieetplan

Drink alcohol met mate

Er is niets mis met een glaasje af en toe, maar te veel drinken kan uw gezondheid schaden. Bovendien zitten er in alcohol veel calorieën. Hebt u toch zin in een goed glas wijn? Kies dan voor wijn met een laag alcoholpercentage (bijv. 11 %) en een laag suikergehalte. En als u van bier houdt: neem dan maar een koolhydraatarm biertje!

Weeg uzelf één keer per week

Weeg uzelf één keer per week. U raakt dan niet van de wijs door dagelijkse schommelingen. Weeg uzelf altijd op hetzelfde moment van de dag, op dezelfde dag van de week en met dezelfde weegschaal. Maak er een gewoonte van!

Neem de tijd voor een gezond ontbijt

Veel mensen denken dat ze automatisch gewicht verliezen als ze het ontbijt overslaan. Integendeel. Als u niet ontbijt, kunt u later op de dag een hongerig gevoel krijgen, waardoor u gaat snacken en tijdens de lunch en het avondeten te veel eet. En dan hebben we het nog niet eens over de gezonde voeding die u misloopt. Neem de tijd voor een gezond ontbijt met bijvoorbeeld vezelrijke granen, magere melk en fruit. Hierdoor verliest u gemakkelijker gewicht en blijft het er ook af!

Slaap voldoende

Probeer een goed slaappatroon te ontwikkelen! Slaap elke dag de aanbevolen zeven tot negen uur. Wanneer u slaap tekort komt, verandert uw stofwisseling en neemt uw eetlust toe en het energieverbruik af. Voldoende slaap zorgt ervoor dat u een uitgerust en verzadigd gevoel hebt en niet onnodig veel snacks eet.

Houd uw lichaam gehydrateerd

Water is essentieel voor een goede gezondheid. Drink zo’n 2 liter water per dag. Bent u al dat water beu? Combineer dan met andere drankjes zoals kruidenthee. Fruit- en kruidenthee is een ideale keuze, want het bevat weinig calorieën en is beschikbaar in heel wat smaken.

Blijf in beweging!

Dat fysieke activiteit gewichtsverlies in de hand werkt, is geen geheim. En u hoeft daarvoor geen marathon te lopen. Af en toe de trap nemen in plaats van de lift, zal al helpen om uw stofwisseling te verbeteren en in vorm te raken.

Rustig aan als u aan tafel zit!

Neem de tijd om te kauwen! Als u te snel eet, krijgt uw lichaam niet de kans om uw hersenen te laten weten dat u genoeg hebt gegeten. Onderzoek toont aan dat het tot 20 minuten kan duren voordat onze buik aangeeft dat hij vol zit, dus neem uw tijd. Neem de tijd om te kauwen!

 

Begin met Yokebe

Yokebe is verkrijgbaar bij uw plaatselijke
apotheker, via onlinewinkels, in de betere
supermarkt en in de natuurwinkel.

Starten met Yokebe